woensdag 24 december 2014

Dag 1

We hadden allebei moeite met in slaap komen, maar daarna aardig doorgeslapen. Ik ben maar 1 keer wakker geweest en Cyriel helemaal niet. En we werden pas om 05:45 wakker, de afgelopen 2 trips werd ik al om 4 uur wakker. Dus dit is uitslapen. Het plan was om uitgebreid te ontbijten bij Danny's, maar Cyriel werd wakker met knallende hoofdpijn. Snel wat yoghurt en koffie genomen en weer terug naar bed. Cyriel dan, ik ben met mijn nieuwe spiegelreflex camera naar beneden gegaan. Vlak voor deze trip heb ik een workshop gehad over foto's maken zonder de automatische stand te gebruiken. Dus flink wat aan zitten klooien, maar een paar erg mooie foto's gemaak.

Gelukkig knapte Cyriel snel weer op en zijn we naar Town Square gereden, een leuk winkelcentrum vlakbij de Strip. Het was een stuk rustiger dan we hadden verwacht. Het doel was een jasje voor Cyriel voor bij het kerstdiner morgenavond. Doel niet gehaald. Wel bij Guess wat gescored, lekker badspul gevonden en net toen we weg wilden gaan zagen we een Dog Shop. Een winkel met alleen spullen voor honden. Riem en halsbanden in alle kleuren en maten. Met en zonder steentjes. Zwarte leren tuigjes, hele wand met speeltjes, hondenbonbons en volledige kerstoutfits. Only in America. Ik kon het niet laten en heb een lekker foute strik gekocht voor Timmy. Zal ie vast leuk vinden....

Toen we weggingen begon het aardig druk te worden en onze poging nog een parkeerplek te vinden bij Premium Outlets een stukje verderop hebben we snel opgegeven. Dan maar zonder jasje uiteten, overhemd met stropdas lijkt me chic genoeg. Inmiddels begon ik aardig in te storten, dus lekker terug naar het hotel. Cyriel de gokkasten uitproberen en ik even lekker uitrusten op bed en daarna in bubbelen in bad. Daar heb ik deze kamer immers op uitgezocht.

We hadden al vroeg honger, dus besloten een poging te wagen om gebruik te maken van het Bellagio buffet. Zou één van de beste buffetten zijn van Vegas. Of dat klopt zijn we vandaag niet achtergekomen, er stond een rij van zeker 2 uur. Direct rechtsomkeer gemaakt en overgestoken naar Paris om bij de Sugar Factory Bar & Grill te eten. Had een goede Groupon deal gescored voor dit restaurant, scheelde $20. 

Ik blijf me altijd verbazen over de bediening in dit soort restaurants. Je wordt door mevrouw 1 naar je tafel gebracht, je wordt verteld dat mevrouw 2 je komt bedienen deze avond. Deze mevrouw 2 komt zich ook echt voorstellen. En nu opletten. Nadat mevrouw 2 de bestelling opgenomen heeft, komt meneer 1 deze brengen. Als deze vraagt of je ketchup erbij wilt en je zegt ja, dan komt meneer 2 deze brengen. Vervolgens hebben gedurende de maaltijd afwisselend contact met mevrouw 2, meneer 1 en meneer 2. En allemaal even vriendelijk. Vooral meneer 2, die niet alleen de tijd nam om me uitgebreid uit te leggen waar ik het toilet kon vinden (zat niet in het restaurant, maar in het hotel zelf). Maar die, na het zien van mijn wazige blik na diverse links en rechts, aanbood een stuk mee te lopen. 

Dit toilet was trouwens totaal ongeschikt voor een neuroot als ik. Ik heb nogal de neiging om te controleren of de toiletdeur daadwerkelijk op slot zit. Helemaal als je het slotje maar een klein stukje kan draaien. Maar laten ze in Amerika nou verzot zijn op sloten die automatisch openspringen als je de deur van binnen opendoet. En wat doe je als je wilt controleren of de deur op slot zit..... Juist, je probeert de deur open te doen waarbij het slot automatisch openspringt. Dusssss.... 

Het refill concept is trouwens echt top, zodra je glas frisdrank leeg is komen ze altijd snel een nieuwe brengen. Geen extra kosten. Alleen hier waren ze echt supersnel. Ik had nog niet de laatste slok genomen en mijn glas neergezet, of ik zag vanuit mijn ooghoek meneer 2 al met een nieuw glas aankomen. Volgens Cyriel trok ik een niet bijster intelligent gezicht van verbazing. Hij moet gewoon al klaar hebben gestaan, wachtend op mijn laatste slok, kan gewoon niet anders zo snel.

Na het eten doorgereden naar Ethel's M Chocolate Factory. Een chocoladefabriek die je gratis kunt bezoeken waarbij een grote tuin vol cactussen zit. De samenhang tussen die 2 ontgaat me volledig, maar rond kerst wordt de hele tuin versiert met kerstverlichting. Heel gaaf om te zien. Ook hier weer uitgebreid kunnen spelen met mijn camera.



's Avonds nog even gegokt en daarna lekker op tijd naar bed. Ons lichaam is nog niet helemaal gewend aan het tijdsverschil. 


Kerstsfeer in Town Square en lobby MGM Grand



1 opmerking:

  1. Ziet er allemaal mooi uit en leuke verhalen. Zijn benieuwd naar de foto's. Veel plezier nog.
    Pa en Ma van Schaik

    BeantwoordenVerwijderen